Wednesday, December 29, 2010

ok this post is for you.
i hope you'll read this post.
*post ni panjang kalau rajin kau baca lah. 

sekarang aku nak terus terang ah sebab aku rase dah sebulan kot berlalu sejak last raya haji hari tu kita ber-texting or bertegur sapa or skyping or facebooking or whatever - king-king lah. mungkin kau rasa biasa je or tak rasa ape pelik pun kan (menurut pendapat kau lah kan) tapi bagi aku, bagi aku  bende ni tak biasa and pelik lah sebab tiba- tiba lah kau teros mendiamkan diri and terus menyembunyikan diri dari aku sebab kita ni best friends. so as for me this is abnormal and kau tak pernah buat macam ni selama kita berkawan (pernah lah dulu,tapi atleast kau bagitau aku dulu kau nak sakit hati kan) tapi sekarang aku tak tau ah ape sebab kau jadi begini? tapi sebelum tu aku terus terang dulu lah yang sebenarnye aku memang terasa hati gile bile haritu mase raya haji kau balik kampung halaman kita tanpa bagitau aku pun. not even a single message pun. atleast ko text la kok ye pun. tell me you'll be on the bus and on the way to home. tak kisah lah kau banyak barang ke, rushing gile mane or homesick mane or rindu gile mane kau kat mak kau, tapi i would expect a text from you that you'll come back home. aku terkejut gak bile tibe-tibe danial bagitau aku yang kau akan balik harini dan on the spot aku message kau (tak ingat lah skype ke message ke or facebook ke) tapi yang penting aku tanyelah. lagi pun time tu aku dengan danial memang kat luar pun. walau se-homesick mane kau sebanyak mane barang kau, takkan bertegur or berjumpa kat busten sekejap pun tak boleh? tunjuk muke sekejap pun jadi lah. tapi ni aku rase macam kau nak lari or hiding dari aku. that's why aku terasa gile and reply your text nak taknak je. kau akan faham aku kan. 

so tu luahan aku. then lepas tu beberapa hari aku try cari kau, and nak tengok blog ko tibe "invited readers only" then post kat facebook (kononnye lah kata kau, kau hidekan post orang lain) ok lah aku ok with that. when aku skype kau, kau online, then terus off bile aku skype. banyak kali aku skype tapi kau immediately off lepas tu. ok time tu aku dah tak boleh terima. aku suruh danial skype kau gak. but then, kau pun tak layan die. ok time tu aku dah give up. then aku post lagi kt facebook kau. hmmmmm memang sakit hati lah jawapan kau. then skype kau tibe-tibe reply lagi ah lagi sakit hati aku dengan jawapan kau. ok lah aku pikir kalau kau nak mendiamkan diri or kau nak menjauhkan diri dari aku ikut lah kau. tapi aku tau there's must something is wrong, but then again you won't tell me anything or nak luahkan perasaan tak puas hati kau dengan aku. 

ok aku paham kau stress dengan exam kau and kau takut dengan result kau, but atleast talk with me. aku ni kawan kau. kawan baik kau. it's not normal when kita tak bertegur selama sebulan. apa salah aku? cakap. kau tak pernah macam ni selama ni. yes aku bagitau syuhada pasal kau because she's my best friends too. tapi bile die call kau, kau bagi jawapan "takde pape pun, aku biasa je dengan aan" (aku taknak die terlibat between us) oh itu jawapan kau. this situation now is normal with you? oh aku baru tau biasa je kau mendiamkan diri, menjauhkan diri dari aku. memang biasa. 

kau kawan baik aku. kau orang paling rapat dengan aku. everyday kite skyping, facebooking, texting. everydayyyyyy. everything aku cerite kat kau ape-ape je yang berlaku in my daily life and same as you also. ape yang aku tak puas hati, bengang, suke and ape-ape lah. so when kau macam ni, aku..., entah lah wei. there's something missing and macam empty je. tak tau nak cerite kat sape lagi. kau orang yang paling kenal aku and aku tak cerite semua bende kat semua orang except kau and syuhada. so when you're like this... hmmm what too expect more lah..

aku taknak cakap banyak, tapi memang dah banyak gile, aku just harap one day if this keeps going on, our relationship as best friends tak mungkin akan sama lagi. aku takut banyak sangat kita dah tak up-to-date on each other one day,one fine day aku akan or maybe same with you dah tak boleh cerita apa-apa lagi antara kite. susah nak catch up nanti. oh, kau akan fly (insyallah aku doakan ) tak lame lagi so aku taknak kau pergi dengan keadaan kita macam . atau ini memang kau sengaja buat sebab kau nak fly so kau pun nak jauh dari aku. maybe, who knows? tu je lah aku nak cakap. harap kau faham lah ape aku cakap. kalau taknak kawan lagi pun cakap lah eh. 

anyway, i'm sorry lah kalau aku ade buat kau sakit hati or terasa. aku tak sengaja and aku harap kau cakap bincang. bukan mendiamkan diri.  bye

*aku harap kau ubah lah fikiran lepas baca ni and contact me. (kalau nak kawan lagi)

2 comments:

Zaqir said...

woooot~ xD

Aan said...

ape woot2? post ni tuk kau lah~