Saturday, October 16, 2010

disspointing

so baru aku sedar sepertimana yang mak cik aku telah katakan beberapa tahun lepas, "Kluang ni kotorkan?" and in that moment i was like, whaatt?? tak lah kotor pun, biasa je.

so kejadian ini berlaku semasa tadi bile aku memandu kereta milik abang aku pulang ke KLUANG, which is my hometown. aku sedar and nampak yang memang betul ape yang mak cik aku katakan, KLUANG SANGAT KOTOR! pada masa dulu aku sangat hampa dengan statement mak cik aku. tapi sekarang, oh shit seriously tak tipu memang kotor gile kluang. tanah merah sana sini. macam kawasan perindustrian sahaja. lori bawak tanah begitu banyak. kemudian jatuh dengan meninggalkan tanah-tanah di jalan raya dan meninggalkan kesan yang bagi aku sangat menyakitkan mata aku.  ape yang aku nampak bile aku  masuk je daerah kluang, aku nampak merahhh jek (tanah merah). gile lah. tak cukup dengan itu, sampah sarap dan daun-daun kekeringan bertaburan merata tempat. setelah sebulan tak balik kluang, baru aku sedar selama ni keadaan kluang selama ini adalah begini. cuma aku je tak perasan. 

hatiku berdetik "ape teruk sangat kluang ni? ape takde duit sangat ke nak upah orang yang betul-betul rajin nak bersihkan jalan raya, sampah sarap dan daun-daun tu? siapakah YB kluang ni? amik tindakan atau die tak perasan akan masalah kekotoran yang menyakitkan mata ni?"

niat bukan untuk mengutuk, tapi setelah 19tahun menetap di  Kluang ni sehingga menjadi Kluang Man, haha, aku hanya nak membantu dan nak seseorang amik tindakan! yeah.. mungkin selama ni aku tak perasan sebab mata aku dikaburi dengan kebiasaan suasana kluang. tapi setelah sebulan tak berada di kluang berbanding dengan negeri lain memang cukup jauh berbeza. aku hanya nak yang terbaik je tuk hometown aku ni.  hesh ni baru sebulan, belum setahun. tak tau ape leh jadi lagi.

ha! tak tinggal guk, bile aku masuk kawasan johor tadi, apasal fog tebal gile. yang peliknye kawasan johor je. ape jelebu ke kat johor. *sorry lah tak bace paper or tengok news. haha

fuyoo. luahan perasan macam buat esei BM je. gile skema. haha. ;P

No comments: